• Erika Kobal

Kaj je joga? Kakšna je razlika med stili yin, restorative, aerial?

Kaj pravzaprav je joga?

Joga je za nekoga lahko zgolj oblika sprostitve ali način napajanja s sprostitveno energijo, ali vadba za boljše počutje- Za tiste, ki pa se z jogo ukvarjajo bolj intenzivno, je joga znanost o uravnoteženju uma in telesa.

Joga ima številne zvrsti, ki jih delimo na štiri poglavitne

1. Bhakti joga (joga predanosti),

2. Karma joga (joga delovanja),

3. Jnanamarga ali jnana joga (joga spoznanja oz. modrosti) in

4. Radža joga (joga obvladovanja telesa in mišljenja).


V sklop radža joge uvrščamo tudi hatha jogo, ki je na zahodu najbolj znana in razvita. Beseda »hatha« je sestavljena iz dveh zlogov »ha« in »tha«, ki simbolično kaže na dva principa: sonce-luna, jin-jang, moški-ženski princip. Cilj joge je uravnotežiti ta dva principa ter s tem prispevati k telesni, duševni in duhovni rasti.

Skozi čas so se razvili tudi različni stili HATHA joge. Obstaja veliko šol joge in med njimi je danes na izbiro kar nekaj - kar je lahko za mnoge začetnike, ki preizkušajo jogo prenaporno za razumeti. Zato preden se odločiš na katero uro joge boš prišel/a nujno preberi celoten članek, saj ni vsak stil za vsakogar. Vsaka oblika joge ima svoje prednosti - nekateri stili opozarjajo na poravnavo, medtem ko drugi ponujajo dinamičen tok ali osredotočenost na sprostitev.

Tu je kratek povzetek najpogostejših stilov joge, ki se jih danes učijo. Sama vam priporočam, da preizkusite nekaj različnih stilov, da vidite, kateri je najbolj primeren za vas.

1. Hatha joga

Hatha joga pomeni združitev in izvajanje skozi disciplino in silo. Hatha je šola joge, ki temelji na fizični praksi in vključuje asane, dihanje, meditacijo in prehrano, da na koncu nadziramo svoj um in se približamo svojemu višjemu jazu.

Zaporedja so običajno počasnejša kot pri mnogih drugih stilih joge in učitelj pogosto podrobneje razloži, kako se iti v pozo in jo zadržati, zato mnogi menijo, da je Hatha joga kot nalašč za začetnike. Pa vendar, joga v slogu Hatha lahko postane precej zahtevna, saj se poza lahko drži razmeroma dolgo.

2. Yin joga

V Yin jogi se določena asana drži dlje, cilj je sprostiti napetost v telesu, umiriti um in delati z dihom. Yin joga je namenjena sprostitev fascij, kar omogoča prožnost, sproščanje nepotrebne energije in s tem splošno izboljšanje pretoka energije. Yin joga mnogim ob redni vadbi ashtange, hatha ali vinyasa joge pomaga, da svojo prakso dvignejo na novo, višjo raven.

Yin jogo lahko preizkusite tudi na moji Relax jogi, kjer združim yin stil z restorative. Tako, da poleg tega, da poskrbiš za sprostitev fascij, tudi za sprostitev živčnega sistema in uma. Kar pomeni, da poleg napornejših vaj, ki od posameznika zahtevajo vztrajnost in dihanje v yin pozah, na koncu izberem še nekaj restorative vaj, ki sprostijo telo.


3. Restorativna joga

Podobno kot Yin joga se tudi sprostitvena – »restorativna« joga osredotoča na zmanjševanje stresa v telesu in umu, vzajemno deluje pozitivno tudi na živčni sistem, ki ga uravnava. Za podporo telesu in iskanju večje sprostitve se uporabljajo različni pripomočki kot so odeje, joga bloki, blazine in traki. Obnavljanje skozi sprostitvene asane ima terapevtski učinek in je tako lahko v veliko pomoč ljudem s kronično bolečino in kroničnim stresom.

4. Ashtanga joga

Ashtanga joga, imenovana tudi joga z 8 limb (osem udov), je bolj fizično zahteven slog joge. Vadba v Ashtangi se običajno začne s sončnim pozdravom A in B, ki mu sledi zaporedje položajev z močnim poudarkom na poravnavi in ​​natančnih premikih. Ena najbolj znanih oblik Ashtanga joge se je razvila in prinesla v zahodni svet iz Mysore v Indiji (znana tudi kot Mysore LED). Mysore Ashtanga ponuja niz zaporednih asan, ki jih študenti izvajajo v svojem tempu. Ashtanga joga je fizično zahtevna ter jo priporočajo za napredne učence joge.

5. Vinyasa joga

Sodobna Vinyasa joga izvira iz Ashtanga joge. Vinyasa Flow Yoga, ki jo danes izvajamo po vsem svetu, je relativno sodoben slog joge. Medtem ko joga v slogu Ashtanga raje ponuja niz zaporednih asan, ki zahtevajo veliko natančnosti, Vinyasa Flow Yoga omogoča večjo fleksibilnost in prinaša veliko več ustvarjalnosti in prilagodljivosti glede poravnave in zaporedja. Vinyasa sama po sebi povezuje gibanje in dih, s čimer ustvarja brezhibno povezavo med asanami in ustvarja neprekinjen tok skozi vajo.


S takšno zvrstjo se pri mojih vadbah srečate pri Multi-style jogi, ki temelji na Vinyasa flowu, ker včasih dodam pridihe drugih stilov sem si dovolila jogo poimenovati kar multi-stlye joga.


6. Iyengar joga

Iyengar jogo je zasnoval in ustanovil indijski jogi BKS Iyengar. Joga je znana tudi kot "praksa natančnosti": slog Iyengarja običajno temelji na poravnavi in ​​natančnih, počasnih gibih. Položaji se zadržujejo dlje časa z uporabo pripomočkov, če je potrebno. Kot rečeno, Iyengar je odlična praksa, ki ima zdravilne učinke na telo in um.


7. Zračna joga – Aerial joga

Zračna joga je zelo moderna oblika joge, ustanovljena v Kaliforniji, kjer se tradicionalni slogi joge, kot so vinyasa, hatha ali celo plesni in akrobatski elementi, izvajajo z uporabo viseče mreže. Aerial joga je v zadnjih letih pridobila na popularnosti, saj je ustvarjalna, izzivalna in edinstvena v načinu uporabe protigravitacijskih asan. Letalska joga naj bi sproščala napetost, povečala gibčnost, navdušuje in zelo dobro vpliva na sklepe, saj ni prevelikega pritiska.


Tudi sama izvajam Aerial jogo, saj je zabavna, hkrati pa popolnoma sprosti hrbtenico. Kot omenjeno ne obremenjuje sklepov tako kot ostale olje.


8. Jivamukti joga

Jivamukti joga je sodobna oblika joge, ustanovljena leta 1984 v New Yorku. Jivamukti želi najti pot do razsvetljenja s prakticiranjem sočutja do vseh živih bitij. Jivamukti združuje Hatha jogo z jogo v stilu Vinyasa flow in temelji na 5 stebrih: to so Shastra (študija sanskrita in starodavnih jogijskih naukov, kot so osem okončin Patanjalis ali Bhagavad Gita), Bhakti (predanost in ponižnost), Ahimsa (nenasilje, veganstvo), Nada (razvoj zdravega telesa in uma: globoko notranje poslušanje in petje) in Dhyana (meditacija in povezanost z duhovnostjo).

9. Bikram joga = Hot joga

Bikram jogo je ustanovil Bikram Choudhury pred približno 30 leti. V Bikram jogi se prebijate skozi sklop 26 poz, kar je precej podobno Ashtanga jogi. Razlika je, da se Bikram / hot joge izvajajo v zaprtih prostorih, kjer je temperatura nastavljena 40 stopinj celzija. Bikram joga je vadba, kjer se boste znojili in izzivali svoje telo na višji ravni. Zaradi kontradiktornosti, ki jih je izvajal ustanovitelj, so pred kratkim jogo Bikram preminovali v Hot joga.

10. Kundalini joga

Kundalini joga je zasnovana tako, da skozi izvajanje ustvarja v telesu zdravje, dobro počutje in ravnovesje, tako da sprošča Kundalini energijo v naših telesih, za katero pravijo, da je obtičala v spodnji hrbtenici. Za to se uporabljajo različne tehnike dihanja. Kundalini praksa je sestavljena iz več vaj za kundalini, imenovanih kriya: Ponavljajoči se gibi, ki so sinhronizirani z dihom. Kundalini joga običajno vključuje dinamično dihanje, napeve, mantro, meditacijo. Razredi so lahko zelo intenzivni, saj se veliko blokirane energije premika in sprošča.


61 views

© 2019