• Erika Kobal

Kako pravilno izvesti vajo drevo - Tree pose - Vrikshasana?

Kako pravilno narediti vajo drevo?

Si se že kdaj vprašala, kakšna je pravilna izvedba vaje Drevo = Vrikshasana = Tree pose? Potem je ta članek kot nalašč zate.


Če ste se kdaj spotaknili z robnika ali zdrsnili na ledu, boste verjetno razumeli korist dobrega občutka za ravnotežje. Če vadite ravnovesje v jogi, kot je Tree Pose, vam bo ta vaja pomagala pridobiti fizično stabilnost in mentalno vztrajnost, saj vaja Vrikshasana izboljšuje osredotočenost in koncentracijo, hkrati pa pomirja vaš um.


Njegovo sanskrtsko ime "Vrksasana" (vrik-SHAH-suh-nuh) izhaja iz dveh besed:

"Vriksh", kar pomeni "drevo"

"Asana", kar pomeni "poza"


Tree pose zgradi moč v gležnjih in kvadricepsih ter tonizira trebušne mišice. Poza pomaga tudi pri odpravljanju ravnih stopal in je terapevtska za išias.


Povežite različne dele telesa, od temelja – stopal vse do dlani. Vključite mišice gležnja in stopala, da ustvarite stabilnost, vključite kvadricepse, za stabilizacijo kolena in abduktorje, da stabilizirajo medenico. Medenica se poveže s hrbtenico skozi hrbtenico (erector spinae). Ramena potisnite stran od ušes. Dlani rok enakomerno stisnite nad glavo. Ta poza izboljša vaš občutek za ravnovesje in koordinacijo. Redna praksa izvajanje poze bo izboljšala vašo osredotočenost in vašo sposobnost koncentracije na vseh področjih vašega življenja, zlasti v tistih časih, ko se običajno počutite izven ravnovesja. Ta poza pozitivno vpliva na milost in lahkotnost, s katero se približate vsem okoliščinam, tudi izven svoje joge prakse. Nauči se prednosti meditativnega duševnega stanja in je nežen opomnik, da se lahko pripeljete do mirne osredotočenosti in jasnosti v vseh situacijah, ne samo, ko izvajate sedečo meditacijo.


Zaradi tega, ker gre za pozo, kjer je v ospredju ravnovesje in ravnotežje, ne izvajajte te asane, če imate trenutno glavobole, nespečnost, nizek krvni tlak ali če imate glavobol in / ali omotičnost. Tisti z visokim krvnim tlakom ne smejo dvigniti roke v glavo. Vedno delajte v okviru svojih meja in sposobnosti. Če imate kakršne koli zdravstvene težave, se pred vadbo joge posvetujte s svojim zdravnikom in učiteljem joge.

Navodila za izvedbo:

Začnite stati v Mountain Pose (Tadasana), roke so ob telesu.


Enakomerno porazdelite svojo težo na obe nogi (dvignite prstke nog iz tal in jih počasi spustite na tla, da občutite stopalni lok), enakomerno se prizemljite s stopali in stabilizirajte z gležnji. Prestavite vso težo na levo nogo. Upognite desno koleno, nato si s pomočjo roke pomagajte tako da potisnite desni gleženj v notranje mišice nog.


Noge nikoli ne naslanjajte na koleno, samo nad ali pod njim. Prilagodite svoj položaj tako, da je sredina medenice neposredno nad levo nogo. Nato prilagodite boke, tako da sta desen in lev kolk poravnana. V kolikor resnično nimate ravnotežja, poskusite vajo izvesti s hrbtom ob steno za dodatno oporo.

Pogled usmerite (drishti) na eno, negibljivo točko pred seboj.


Vdihnite, ko iztegnete roke nad glavo in dosežete prste v nebo. Isto ponovite na drugi nogi.

Držite do ene minute.

- Da bi v celoti izkoristili meditativne prednosti drevesne poze, je pomembno, da ostanete prizemljeni in mirni v pozi, obenem pa ohranite poravnano telo. Tu je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali pri tem da ste v pozi dlje časa

- Vzemi si čas. Kot v vsaki izravnalni, pokončni pozi je tudi v tej poziciji lažje, če v pozo stopite počasi in zavedno. Če hitro vstopite v pozo, je večja verjetnost, da boste izgubili ravnotežje, kar otežuje ponovno pridobitev ravnotežja.

- Montain pose (Tadasana) je osnovna podlaga za drevesno pozo – preden nadaljujete torej trdno preverite ravnotežje na obeh nogah.

KORISTI vrikshasane:

- Krepi hrbtenico z izboljša držo. Pomaga pri ravnovesju, kar lahko prenesete tudi v vsakdanje življenje.

- Pomaga in izboljša vašo živčno-mišično koordinacijo. Globoko dihanje pomaga pri ohranjanju vaše duševne stabilnosti s fizično združljivostjo.

- Izboljša se moč ravnotežja, fizičnega in čustvenega. Če uravnovesite vse tri področja, vas ne bo nihalo levo in desno. Če želite biti na svoji poti uspešni, se morate povezati s seboj in se zazreti vase.

- Olajša bolečine išiasa in pomaga pri platfosu - ravnih stoplih. Med številnimi koristmi, ki jih joga prinaša, je najbolj koristen naravni način zdravljenja.

- Okrepite kosti nog in bokov, ligamente gležnjev in stopal.

- Vzpostavi stabilnost v telesu te nauči ostati miren tudi v težkih situacijah.

- Z izvajanjem te asane se zelo izboljša tudi fokus in koncentracija.



10 views

© 2019