• Erika Kobal

Kaj pomeni beseda ASANA?

V Patanjali , Izreki o jogi, II/46 je zapisano, da je asana je stabilen in udoben položaj. Največkrat pa jo v slovenščini enačimo s terminom vaja ali pozicija.

V hatha jogi so asane ena osnovnih tehnik telesnega gibanja. Asane dajejo telesu gibljivost in pravilno držo, ki omogoča optimalno energetsko in telesno stabilnost, usmerjene so v živčni sistem, predvsem v hrbtenico, ki je po jogijski anatomiji osnovna energetska os našega bivanja.


Začetniki v hatha jogi so se morali najprej naučiti, kako pravilno stati, sedeti in ležati.

Zato se jogijska praksa tudi bistveno razlikuje od vseh drugih »telovadb«, saj zahteva poleg natančnega, pravilnega izvajanja asan tudi pozornost, usmerjenost uma v to, kar počnemo. V asani »SMO«, kot pove že sanskrtsko ime as = biti, TUKAJ IN ZDAJ.


Asan je nešteto, nekateri viri navajajo številko 70.–80.000. Poimenovali so jih po živalih, rastlinah, mineralih in božanstvih. Bilo naj bi jih toliko, kolikor je oblik življenja na zemlji. Večina asan vsebuje hatha princip, ki pomeni princip moči. Vsaka asana vsebuje ta dva principa. Zelo pomembno je, da asane izvajamo primerno svojim telesnim sposobnostim in pravilno, kar pomeni postopnost učenja in pomoč izkušenega učitelja. Nikoli ne izvajamo asan preko svojih zmožnosti, ampak le do praga bolečine. Izvedba asane naj bi bila stabilna in hkrati selektivno sproščena. Dihanje je sproščeno, enakomerno, pozornost je usmerjeno v počutje telesa, opazujemo sporočila telesa, umirimo um in zadržujemo položaj toliko časa, dokler čutimo asano v vseh navedenih lastnostih. S prakso zadrževanje asan podaljšujemo. Skozi asane se nam razkrivajo naši ustaljeni psihofizični vzorci, ki jih običajno doživimo kot omejitve. V jogi ni tekmovalnosti, vsak je v svoji asani, ki trenutno ustreza njegovemu psihofizičnemu stanju. Učitelji joge pogosto svetujemo, da je tista asana, ki nam je najmanj všeč, pravzaprav naša asana.

Z rednim in discipliniranim izvajanjem asan se prožnost telesa izredno poveča. Asane so v različnih težavnostnih stopnjah primerne za vsakogar, saj jih lahko prilagodimo oziroma izvedemo s pomočjo različnih pripomočkov.


Mnoge učinkujejo terapevtsko in lahko odpravijo težave, ki nas pestijo dolgo časa in so morda videti nerešljive, odpravi pa jih lahko že pravilna drža telesa. Hkrati pa se poveča tudi naša prožnost duha: opazimo lahko spremembe v svojem dojemanju sveta, amozavesti, odprtosti, sposobnosti, da ocenimo položaj in ugotovimo, kaj je bistvo in kaj nepomembna navlaka. Trdno stojimo na tleh, z odprtim srcem in notranjo radostjo, ki ne potrebuje zunanjih dražljajev. Takrat smo prestopili prvo, pomembno stopnico na poti joge.

»Bistvo izvajanja asane ni nujno v popolni izvedbi. Bistvo asane je v popolnem zavedanju.«


Joga ni le vadba, pri vadbi se hkrati uporablja tudi ujjayi breath. V kolikor izvajamo zgolj vaje oz. asane iz joge brez dihanja lahko govorimo v vadbi, če pa uporabljaš dih, pravijo, da je to joga. Asane oz. vaje iz joge se uporablja pri različnih športih, veliko vaj iz joge najdemo tudi v pilatesu, barre vadbah idr. športih, namreč je dobro dopolnilo k temu, da pripomoreš pri fleksibilnosti, gibljivosti in sproščenosti.


Povzeto po: JOGA Transformacija telesa in uma - Blaž Bertoncelj


0 views

© 2019