• Erika Kobal

Naravno barvani velikonočni jajčki

Vsi se vračamo k naravi, ne samo pri gibanju in pri (vodeni) vadbi, ampak tudi pri prehranjevanju. Zakaj bi torej obarvali pirhe s kemikalijami. Povsem naravno in hkrati tudi na zabaven način lahko jajčke obarvaš s pomočjo rastlin (zelenjave, sadja, rož, začimb, olji) ter z nekaterimi drugimi živili. Ne dolgo nazaj sem tudi sama uporabljala različne kemikalije, vendar se sedaj vračam k nasvetom in receptom naših babic in prednikov. Presenečeni bi bili katere vse barve lahko pripravimo doma in to brez dodatnega zapravljanja. Ob prebiranju različnih člankov sem dobila mnogo idej, ki jih bom zagotovo uporabila naslednje leto.

Vedi, da so jajca prava hranilna in beljakovinska bomba. Lahko jih dodamo v številne jedi in pripravimo na različne načine. Pri Veliki noči je jajce eden izmed pomembnejših jedi na krožniku, zato je prav, da o njem izveš VSE. Za kaj je dobro in kako ga pripraviti :)! Brez slabe vesti! Jajce je precej nizko kalorično živilo. Eno kuhano jajce vsebujejo le 77 kalorij, 5 gramov maščob in zelo majhno količino ogljikovih hidratov. Prav tako so zelo dober vir belih beljakovin, približno 6 gramov na jajce.


Za kakšne pirhe sem se odločila letos?

Za TERANOVE. Teranovi obarvani pirhi so res nekaj posebnega, saj barva tvori prav posebne kristalčke, ki so še posebej vidni na sončni svetlobi ali pod lučjo (poglej si video spodaj, kako lepo se lesketajo). Ker sem si poželela še nekaj dodatkov, sem zjutraj nabrala nekaj cvetlic v okolici doma.


POMEMBNA PRIPOROČILA PRED KUHANJEM:

  • Med kuhanjem moraš jajca povsem pokriti z vodo (nivo vode naj bo za 3 ali 4 centimetre nad nivojem jajc).

  • Da jajčna lupina med kuhanjem ne poči, jajca pred kuhanjem ogrej na sobno temperaturo. Če nimaš časa čakati celo uro, da se ogrejejo, jih za 5 minut položi v posodo s toplo vodo.

  • Da se bodo jajca lažje lupila je bolje, da ne uporabiš povsem svežih jajc, vodi pa dodaš sol.

  • Kakšna jajca si želiš? Mehko kuhana (4 minute), poltrdo kuhana (6 minut), trdo kuhana (9-10 munut).

PRIPRAVA:

  • Za vsak jajček imej posebno cvetlico ali list iz travnika. Okoli cvetlice/lista sem ovij najlonko.

  • Jajca skuhaj v Teranovem vinu, v katerega priliješ še nekaj kisa, približno 10 minut, nato pa sem jih pusti v vinu še naslednje pol ure, da se barva bolj prime.

  • Na koncu sem odstrani najlonke in jajčka položi na brisačke.


REZULTAT:

Kakšne barve si želiš?


Pri kuhanju jajc lahko dodate še ostale naravne sestavine za posamezne barve: 💙modra – rdeče zelje (prevremo narezane liste), sok rdečega grozdja, vložene, zamrznjene borovnice ali kompot iz borovnic; 🧡rjava ali krem – kava (instant ali prava kava), črni čaj, temne orehove lupine, čebulni olupki; 🧡rdečerjava – veliko suhih olupkov rdeče čebule; 💚zelena – špinačni listi, brokoli, listi kopriv, zelena solata; 💜vijolična – rdeče vino, hibiskusov čaj; barva sivke – vijolični grozdni sok (vrsta izabela), cvetovi vijolic z limoninim sokom; 🧡oranžna – korenje, rdeča mleta paprika, čili v prahu, manjša količina olupkov rjave čebule; 💛rumena – pomarančna ali limonina lupina, korenje, mleta kumina, kurkuma, žafranika, kamilični čaj, cvetovi regrata (ali bezga ali kamilice), listi in lubje jablane, semena zelene; 💗roza – rdeča pesa, maline, sok rdečega grozdja, sok vložene pese, brusnice, šipek, rdeči ribez; ❤️rdeča – vložene češnje, maline, sok granatnega jabolka, sok rdeče pese, rdeč radič; 🖤siva – zdrobljena hrastova skorja.


Če želite poleg barvitih še dišeča jajčka, lahko za eterični učinek v postopek loščenja (z lojem ali oljčnim oljem) jajčk dodate npr. Doterra izdelke, ki se skladajo z barvo ali pa tudi če ne, le da vam preprosto diši po vašem najljubši dišavi oz. olju.


To priporočilo sem prejela od vadeče Tatjane Lakošeljac, ki ti lahko svetuje tudi kaj več o dišečih oljih DoTerra.


Upam, da sem vam s priporočili pomagala letos pri pripravi jajčk. PS. kljub temu, da je velika noč in prazniki, to še ne pomeni, da lahko vsako hrano pojemo v neomejenih količinah.


Koliko jajc lahko poješ na teden / na dan?

Kot so zapisali na spletni strani Health Line: »Enotnih priporočil o tem, kolikšna je zgornja meja uživanja jajc sicer ni, vendar pri večini ljudi naj bi bilo to od 2-6 jajc tedensko, saj to naj ne bi predstavljalo tveganja za zdravje.« Pri tem dodajajo, da na žalost nobena študija še ni raziskala, kako bi telo reagiralo, če dnevno jedli več jajc na večih primerih. Obstaja zgolj ena študija primera, ki je vključila 88-letnega moškega, ki je zaužil 25 jajc na dan. Imel je normalno raven holesterola in je bil v zelo dobrem zdravstvenem stanju. Seveda način, kako se posameznik odzove na ekstremno konzumiranje jajc, ni mogoče ekstrapolirati na celotno populacijo, vendar je kljub temu zanimivo. Potrebno je tudi poudariti, da niso vsa jajca enaka. Večina jajc v supermarketu prihaja iz tovarniško vzrejenih piščancev, ki se hranijo z žitnimi krmili. Najbolj zdrava jajca so omega-3-jajca ali jajca iz kokoši, ki so vzgojena na paši. Ta jajca so veliko višja pri omega-3 in pomembnih vitaminih, ki so topni v maščobah. Na splošno je uživanje jajc popolnoma varno, tudi če uživate do 3 celih jajc na dan. Glede na vrsto hranilnih snovi in ​​močne koristi za zdravje so kakovostna jajca lahko med najbolj zdravimi živili na planetu.

0 views

© 2019