• Erika Kobal

Kaj lahko naredim za svoje duševno zdravje v času koronavrusa?

Updated: Apr 3

Če se tudi ti v zadnjem času zaradi izjav medijev in straha domačih delno soočaš s tesnobo preberi nasvete univ. dipl. psihologinje Ele Brecelj.


  • Izrazi svoja čustva, tudi tista bolj neprijetna - preko pogovora, ustvarjanja, glasbe, pisanja dnevnika... Potlačena čustva namreč povečajo možnost pojava depresije.

  • Kadar čustva postanejo preveč intenzivna, poskušaj svoje misli preusmeriti drugam (vstani in si z mrzlo vodo splahni obraz, začni reševati križanko, začni trebušno dihati, opazuj kakšni občutki so prisotni v tvojem telesu, fizično zamenjaj prostor, opazuj stvari okoli sebe, spomni se podrobnosti iz zadnjega izleta...).

  • Določi si čas v dnevu, za skrbi - 15 min na dan je namenjenih prebiranju člankov in skrbem glede koronaviruasa, v drugi polovici dneva pa se prebiranju novic izogni.

  • Ustvari si rutino v dnevu, saj nam le ta predstavlja občutek varnosti. Urnik lahko zapišeš na list papirja.

  • Izkoristi dodaten čas za stvari, ki so namenjene le tebi in tvojemu dobremu počutju (presadi rože, preberi knjigo, obnovi znanje inštrumenta, poglej film, začni s telesno vadbo, meditiraj, privošči si popoldanski spanec...).

  • Občutke osamljenosti lahko preženeš s povezovanjem preko socialnih omrežij. Mogoče lahko zopet vzpostaviš kontakt s prijatelji in sorodniki, s katerimi ste se zaradi pomanjkanja časa oddaljili.

  • Pomembno je, da ne izgubljaš energije za ukvarjanje s skrbmi na katere nimaš vpliva in ki zate niso koristne npr. - Kaj pa če bo ta virus trajal še veliko časa?, Kaj pa če bom resno zbolel/a? ... Vseeno pa prevzami odgovornost za stvari, na katere imaš vpliv (umivaj si roke, ostani doma).


Hvala Ela za nasvete, ki si jih podelila z nami.



57 views

© 2019