• Erika Kobal

20-dnevni sladkorni detoksični načrt #božičniizziv

Vabim te k posebnemu izzivu brez sladkorja, ki traja 20 dni. Začnemo 4. decembra in končamo na večer pred Božičom. Poimenovala sem ga 20-dnevni sladkorni detoksični načrt #božičniizziv.


Zakaj ravno zdaj?

Zato, ker menim, da ne rabimo čakati novo leto, da poskrbimo zase. Tudi sama se težko odrečem sladkorju, zato sem si letos pred prazniki zastavila prav poseben detoksični načrt, ki bi ga neizmerno rada delila z vami. Tako bom svoje telo ohranila fit in zdravo ter ga še pred prazniki »očistila«! Priprave na praznike v meni vedno znova vzbudijo željo po vroči čokoladi in drugih pregrešnih dobrotah, ki jih pravzaprav ne rabim. Poskrbimo zase zdaj! Si za to? Sledi mojim objavam! Do 3. decembra izveš vse potrebne informacije.

Moja sladkosnednost izvira še iz otroštva. Obožujem Kinder čokolado in sladoled, to lahko potrdijo vsi moji bližnjo, prijatelji in znanci. Sladoled je na mojem jedilniku kar pogosto. Sicer poskušam živeti zdravo, izogibam se beli moki in cvrtju. Vendar od časa do časa pridem do "sladkih" prigrizkov. Dandanes pa opažam, da se sladki prigrizki znajdejo na mojem jedilniku, ko sem zelo zelo lačna ali pa si brez pomisleka privoščim sladico kar sredi dneva, čeprav sem se najedla in nisem lačna. Še lepše se mi zdi privoščiti čokolado na kavču pred televizijo. Kot vidiš, kljub temu, da sem trenerka, se tudi sama znajdem v teh situacija in po pogovoru z drugimi sem opazila, da je ta razvada pri mnogih kar precejšna. Vsi mnogokrat pojemo sladkorne razvade brez potrebe, zato se mi zdi ta izziv še toliko bolj zanimiv, da odpravim te ne-zdrave navade v katerih se verjetno lahko prepoznate skoraj vsi.


Kot je zapisano na strani CNN: »Zmanjšanje sladkorja v prehrani vam lahko pomaga izgubiti kilograme, izboljšati zdravje, poleg tega pa imate brez sladkorja lahko bolj sijočo kožo.

"Sladkor vas dela debele, grde in stare," je dejala Brooke Alpert, registrirana dietetičarka in soavtorica knjige "The Sugar Detox: Lose the Sugar, Lose the Weight -- Look and Feel Great." V zadnjih nekaj letih so ugotovili, da nam sladkor ohranja prekomerno telesno težo. To je tudi glavni vzrok srčnih bolezni; negativno vpliva na kožo in vodi v prezgodnje staranje."

Zasvojenost s sladkorjem


Tu je še več slabih novic. Ne moremo nehati uživati sladkorja. "Ljudje imajo resnično odvisnost - pravo zasvojenost s sladkorjem," je dejala Alpert." Zaradi sladkorja se počutimo dobro, dobimo občutek da gremo lahko dlje, nato pa se zrušimo in si ga želimo še več."


Približno 10% prebivalstva v ZDA je resnih odvisnikov od sladkorja, pravi Robert Lustig, profesor pediatrije in član Inštituta za študije zdravstvene politike na kalifornijski univerzi v San Franciscu. Poleg tega raziskave kažejo, da sladkor povzroča nagrade in hrepenenja, ki so podobni tistim, ki jih povzroča zasvojenost.


Ena največjih skrbi je količina dodanih sladkorjev v naši prehrani, ki se pogosto skriva v živilih. Čeprav je sladoledna torta očiten vir sladkorja, ga imajo lahko tudi druga živila, ki morda niti nimajo sladkega okusa – to so solatni prelivi, paradižnikova omaka in kruh – naložene z belimi zmesmi sladkorja.


Kako se lotiti razstrupljanja?


Po priporočilu članka, ki sem ga povzela iz spletne strani CNN je potrebno SLADKOR PRVE TRI DNI POPOLNOMA IZLOČITI!


Zakaj? Paper : "Takoj, ko opazimo, da imajo ljudje resnično zasvojenost s sladkorjem, se najpogosteje prične z odvajanjem od sladkorja ali omejitvijo vnosa ali z zmernostjo vnosa ... toda beseda "zmernost" je izredno klišejska in neučinkovita", je dodala Alpert. "Zmeren vnos je neučinkovit, kajti ljudje, ki se spopadajo s to slabo navado, poskušajo pojesti manj. Vendar se težko uprejo in v večini primerov pojedo več kot so nameravali na začetku. To je isto kot da bi od alkoholika zahtevali, da spije samo dve pivi, namesto desetih. Po pogovoru z ljudmi, ki obožujejo sladkor in imajo zmerno »odvisnost od sladkorja« oz. ne morejo reči ne čokoladi, piškotom in drugim sladkim prigrizkom je to zelo težko." Kar je bilo tako uspešno pri tem je to, da so se ljudje, ki so se odločili za sodelovanje v raziskavi brez sladkorja, da so lahko okusili naravne sladkorje v sadju, zelenjavi in ​​mlečnih izdelkih, ki so jih včasih tako dolgočasili."


Torej, prve tri dni na sladkorni detoksikaciji Alpert priporoča, da ste brez dodanih sladkorjev - tudi brez sadja, brez škrobne zelenjave (kot so koruza, grah, sladek krompir in bučke), brez mleka, brez zrn in brez alkohola. "V bistvu prve dni jeste lahko samo beljakovine, zelenjavo in zdrave maščobe." Na primer, v zajtrk lahko vključuje tri jajca, poljubnega sloga; kosilo lahko vključuje do 150g perutnine, rib ali tofua in zeleno solato, večerja pa je v bistvu večja različica kosila, namesto solate lahko jeste parjeno zelenjavo, kot so brokoli, ohrovt in špinača. Prigrizki vključujejo unčo oreščkov in narezanih paprik s hummusom. Pijače vključujejo vodo, nesladkan čaj in črno kavo.

Čeprav ne prispevajo h kalorijam, tudi umetna sladila v načrtu niso dovoljena. "Ti majhni lepo obarvani zavitki imajo kanček sladkobe in vplivajo na okus" je dejala Alpert. Lustig dodaja, da uživanje umetnih sladil povzroča, da se shranjuje več maščob je pojasnil Lustig, pozneje končate s prenajedanjem, da nadomestite povečano shranjevanje energije."



Kako po 3 dneh sladkornega razstrupljanja?!

»Ko jabolko ima jabolko okus kot sladkarija!«


Ko so prvi trije dnevi sladkornega detoksa zaključeni, lahko dodate jabolko in ostala hranila.

"Do četrtega dne ima jabolko ima okus kot sladkarija," je dejala Alpert. "Čebula je sladka! Mandlji so sladki! Od četrtega dne dalje, lahko vsak dan dodate eno jabolko in eno mlečno hrano. Mlečni izdelki, na primer jogurt ali sir, naj bodo polnomastni in nesladkani. "Maščobe, vlaknine in beljakovine upočasnjujejo absorpcijo sladkorja, zato boste z odvzemom maščob iz mleka hitreje absorbirali sladkor," je dejal Alpert. Dodate lahko tudi nekaj zelenjave z več sladkorja, kot sta korenje in grah, pa tudi krekerje z veliko vlakninami. V prvi teden lahko dodate tudi tri kozarce rdečega vina.

Nagrado si si lahko privoščite v zadnjem tednu za Božični večer. Dobra novica je, da četudi niste pravi odvisnik od sladkorja, z izločanjem sladkorja iz prehrane lahko hitro izgubite neželene kilograme, se počutite bolje in imate bolj sijoč videz.


"Ni osebe, ki ne bi imela koristi, če bi iz prehrane izločila dodane sladkorje", je dejal Lustig. Takšna dieta lahko koristi celo otrokom. Lustigova raziskava je pokazala, da ko so pri debelih otrocih iz prehrane izločili le dodani sladkorji za devet dni, so se jim izboljšali vidiki njihovega presnovnega delovanja in splošno zdravje - kljub temu, da ni bilo opaznih sprememb telesne teže ali skupnih porabljenih kalorij.

Koristi opuščanja sladkorja in morebitni "stranski učinki"


Razstrupljanje s sladkorjem vam lahko pomaga hitro shujšati. "V raziskavi, ki sem jo povzela po CNN članku, so vključili več kot 80 preizkuševalcev iz vsake zvezdne države Amerike in v 31 dneh so izgubili od 5 do 20 kilogramov, odvisno od njihove teže ali odvisnosti od sladkorja". "Številni so opazili tudi, da je veliko teže odvisno od sladkorja. Pasovi vseh posameznikov, ki so sodeloval, so postali ohlapni!


Udeleženci so poročali tudi o svetlejših očeh, bolj čisti koži in manj temnih kolobarjih. Imeli so tudi več energije in manj nihanja razpoloženja.


Prvi dnevi sladkornega razstrupljanja so za vsakega posameznika VELIK izziv. Vse je odvisno od tega, kako intenzivna je vaša zasvojenost. Pri tem lahko občutite odtegnitvene simptome, kot so možganska megla, okrnjenost in utrujenost je dejala Alpert. Lustig je ugotovil, da so vključeni v njegovo študijo v prvih petih dneh brez sladkorja in kofeina postali tudi bolj umirjeni.


"Če se počutite res slabo, se ustavite in si privoščite košček sadja. Če pa se lahko potisnete skozi in ostanete dobro hidrirani, tako lahko resnično prekinete cikel odvisnosti od sladkorja," je dejala Alpert.


Pomembno je poudariti tudi, da načrt morda ni primeren za diabetike, ekstremne športnike ali vse, ki jemljejo zdravila za nadzor krvnega sladkorja. Prav tako se ne priporoča nosečnicam.


Preden začnete z razstrupljanjem sladkorja, se za podporo obrnite na prijatelje in / ali družinske člane. "Potrebuješ ljudi okoli sebe, ki ti lahko pomagajo, da boš lahko uspešen/a" je dejal Lustig. "Še najbolje je, da to družina izziv izpelje skupaj."


OSNOVNE INFORMACIJE


Na dieti brez sladkorja se je treba izogibati številnim živilom. Ne priporoča se uživanje sladkanih pijač s sladkorjem, vod z okusov idr. sadnih sokov ali smoothijev z dodanim sokom. Tudi če ti sokovi ne vsebujejo sladkorja, imajo odstranjene vlaknine, kar ima podobne učinke na krvni sladkor na telo. Kave in čajev ali limonade se med izzivom ne sladka.


Tu je nekaj živil, ki se jim je treba izogibati:

- Predelani sladkorji (trsni sladkor, rjavi sladkor, koruzni sirup, maltoza, tekoča fruktoza)

- Predelana živila z dodatkom pravega ali umetnega sladkorja

- Omejite suho sadje in drugo sadje, visoko na glikemični indeks c (banane, ananas, korenje, lubenica)

- Omejite zelenjavo z visoko vsebnostjo sladkorja (pastinak, krompir, sladek krompr).

- Izogibajte se je potrebno marmeladam idr. predelanim sladkorjem - to vključuje tudi kupljene kosmiče z čokolado, proteinske tablice idr.

- V tem izzivu se prve tri dni izogibamo tudi medu ali javorjevim sirupu, steviji idr. sladilom. Postopoma se jih doda kasneje.



V KOLIKOR SE ODLOČIŠ ZA SODELOVANJE. Te čaka tudi super nagrada in sicer VODENEVADBE.SI shopping bag iz 100% bombaža, da boš lepo skrbel/a še za okolje in lažje nakupovala v teh dneh, ko boš sprejel/a ta izziv. Vse tiste, ki obiskujete moje vadbe pa vam podarjam nogavičke za barre, aerial in jogo! Prav tako – VSAK TEDEN! Žrebanje bo potekalo ob petkih.


184 views

© 2019